Peli alkaa, kun päähahmon sisko siepataan. Saadakseen hänet takaisin, pelaajan täytyy kerätä reliikkejä, jotka hän lopuksi luovuttaa sieppajalle. Reliikkien kerääminen ei ole niin helppoa kuin luulisi. Jotta niihin on mahdollisuus päästä käsiksi, täytyy pelaajan saada arvostusta pelimaailman "klaaneilta" suorittamalla niille tehtäviä.
Two Worlds:n pelimaailma on laaja. Erilaisia luontotyyppejä on monenlaisia: jäätikköä, aavikkoa, japanilaista ja tavallista metsää. Liikkua pystyy uimalla, kävelemällä, hevosella tai teleportteja käyttämällä. Teleportteja löytyy pelimaailmasta useita kymmeniä, mutta ennen kuin niitä pystyy käyttämään, ne pitää ensin löytää. Valitettavasti pelimaailmasta suuri osa on autiota seutua, jolla ei asu ketään, eikä siten voi suorittaa tehtäviä.
Erilaisia pelihahmojakin löytyy tarpeeksi. Normaalien ihmisten lisäksi löytyy muun muassa orcceja, isoja skorpioneja, yksisilmäisiä, luurankoja ja muita metsien villieläimiä.
Pelin alussa, RPG-pelien tapaan, pelaajan kyvyt ovat todella rajoittuneet. Pelin edetessä pelaaja kerää kokemuspisteitä tappamalla vihollisia ja suorittamalla tehtäviä. Kokemuspisteillä voi hankkia uusia kykyjä kuten taikoja, taistelu- ja tiirikointitekniikoita, lisätä elämä- ja manapankkiin reserviä ym. Varusteita ja aseita pelaaja voi ottaa vihollisilta, ostaa kauppiailta tai varastaa.
Pelissä on myös mahdollista keittää aineksista omia liemiä tai ominaisuuksia parantavia "kiviä".
Pelattavuus on OK, grafiikka on näyttävää, mutta samalla raskasta ja äänimaailmakin on toimiva. Vaikeustaso ei ole alun jälkeen kovinkaan kova. Karttaan on merkitty tehtävien paikat ja mitä siellä pitää tehdä.
Two Worlds ei ajallisesti pitkä peli. Sain pelattua sen läpi alle 20 tunnissa. Nopeamminkin olisin päässyt, koska liikuin suurimman osan ajasta jalan, suoritin lisätehtäviä ja tutkin pelimaailmaa.
Two Worlds on viihdyttävä roolipeli, mutta mitään ihmeellistä tai erikoista peli ei tarjoa.
Arvosana: 8. (Arvosteluasteikko 4-10.)

