Pari vuotta sitten julkaistu Brothers in Arms: Earned in Blood on jatkoa saman pelisarjan pelille Road to Hill 30. Pelissä tapahtumat ajoittuvat suurin piirtein samalla ajanjaksolle kuin Road to Hill 30:ssä, mutta tapahtumat käydään läpi toisen sotilaan silmin ja eri paikoissa.
Pelityyppi on taktinen-FPS. Tässä pelissä ei pärjää juoksemalla vihollisia kohti räiskimällä. Sen sijaan pelaajan pitää komentaa joukkuetoverinsa antamaan suojatulta, ja samalla itse hiipiä vihollisen selustaan ampumaan heidät. Tämä on periaatteessa koko pelin idea ja ongelma.
Koko pelin jatkuva hiiviskely tulen alla olevan vihollisen kimppuun alkaa vähitellen maistumaan puulta. Kaiken lisäksi hiiviskelyn tulee tapahtua pelintekijöiden tekemiä reittejä pitkin, koska kartat on tehty putkimaisiksi, eikä vapaata tilaa ole luovempaan iskujen suunnitteluun. Omien tiimikavereiden tekoälyssäkään ei ole kehuttavaa; vihollisetkin ovat älykkäämpiä.
Pelin hyviä puolia ovat puolestaan ääninäyttely, tarinan kerronta ja peliin sopiva, tosin jo vanhentunut, grafiikka.
Earned in Blood jatkaa edeltäjänsä viitoittamalla tiellä, sekä hyvässä että pahassa.
Arvosana: 7,5. (Arvosteluasteikko 4-10.)

